Heu oblidat la vostra clau?

Not�cies

Tallers i confer�ncies per a l'alumnat i les fam�lies per a la reflexi� conjunta

Novembre 2024

A partir d'avui, l'escola fa un pas endavant en la seva voluntat d'informar les fam�lies sobre l'oferta de tallers i confer�ncies que es porten a terme, al llarg del curs, a les aules i que tracten temes tan fonamentals com la conviv�ncia, la salut f�sica i mental, els perills de les xarxes socials i internet, la sostenibilitat, la coeducaci� o l'educaci� afectiva i sexual. Aquestes propostes, adre�ades a l'alumnat de Prim�ria i Secund�ria, s'organitzen en un format diferent apostant per un aprenentatge m�s experiencial, pr�ctic i participatiu que porta l?alumnat a implicar-s'hi d'una manera m�s natural i activa.

Una manera diferent d'aprendre
En el dia a dia de l'escola, sovint ens centrem molt en continguts i activitats curriculars per al creixement acad�mic dels i les alumnes. Per� hi ha moments i temes en qu� cal sortir d'aquest format per abordar q�estions que van m�s enll� de l'aula i que ens afecten a totes i a tots, i �s aqu� on entren en joc els tallers i confer�ncies.

Aquestes sessions es conceben com a espais de reflexi� conjunta, on la teoria es complementa amb activitats pr�ctiques, recursos �tils i un intercanvi d'experi�ncies reals entre l'alumnat i les persones expertes que els porten a terme. El component pr�ctic i vivencial permet connectar directament amb les inquietuds i situacions que els alumnes poden viure en el seu dia a dia, oferint-los solucions concretes i eines f�cils d'aplicar.

Reptes compartits, solucions compartides
Els temes que tractem en aquests tallers i confer�ncies s�n m�s presents que mai en el nostre entorn: com fomentar la conviv�ncia, cuidar la salut mental dels adolescents, acompanyar-los en l?�s responsable de les xarxes socials i d'internet, o educar en valors ambientals i d'igualtat.

Per exemple, en el taller sobre conviv�ncia, es treballen estrat�gies per abordar conflictes des del respecte i el di�leg; en el de salut mental, es proposen t�cniques per recon�ixer i gestionar les emocions, i en el de seguretat vi�ria, conceptes i habilitats pr�ctiques per fomentar conductes responsables i segures en l?entorn viari. Totes aquestes activitats es fan amb un enfocament pr�ctic i interactiu, perqu� els aprenentatges siguin realment significatius i aplicables.

Aprendre junts per cr�ixer junts
Quan els alumnes participen en un taller, no nom�s escolten i aprenen sin� que busquem que connectin amb experi�ncies reals, intercanvi�n opinions, vegin les situacions des d'una altra perspectiva i explorin recursos pr�ctics que poden aplicar al seu dia a dia. Aquesta manera d'aprendre els permet reflexionar de manera m�s profunda sobre q�estions que potser no s'han plantejat o els ofereix noves mirades sobre situacions que viuen. A m�s, tenen l?oportunitat de compartir les seves inquietuds, plantejar dubtes i aprendre els uns dels altres, refor�ant els vincles i ajudant-los a con�ixer-se m�tuament des d'una perspectiva diferent.

Podeu consultar el cat�leg complet de tallers i confer�ncies a la nostra intranet, a la part d'Acad�mic>Confer�ncies i Tallers. Des d'aquest espai, tamb� podreu accedir als v�deos d'algunes de les confer�ncies que portem a terme a l'escola. Us animem a entrar-hi per descobrir tot el que hem organitzat per aquest curs i tamb� a compartir-ho amb els vostres fills i filles per reflexionar conjuntament sobre la import�ncia dels temes que s'hi tracten.

Propostes de lectura per a tothom

Juliol 2024

Un curs m�s, les biblioteques de la Fundaci� Collserola tanquen els curs amb noves propostes noves propostes de lectura organitzades per nivells lectors.

Com sempre, les propostes van des de contes per llegir sense saber-ne a llibres per a lectors sense l�mits, passant per literatura cient�fica i poesia. Precisament, aquesta vegada, i com a petita commemoraci� del centenari de la mort de Joan Salvat-Papasseit us recomanem, molt especialment, la proposta de Pep Molist que, a trav�s dels seus poemes, fa un recorregut per la vida d'aquest poeta.

No us perdeu les nostres propostes de lectura. Consulteu-es aqu� i escolliu-ne unes quantes per gaudir, tot llegint, grans i petits!

Parlem de La curiositat, clau de l'�xit i la felicitat dels nostres infants i joves

Gener 2024

Aquest passat dimecres 24 de gener, estren�vem els Di�legs d'Escola d'aquest curs, la proposta de la Fundaci� Collserola pensada per compartir amb les nostres fam�lies un espai de di�leg on connectar l'educaci� al m�n.

Enguany els dediquem a reflexionar sobre Tecnologia i Educaci� i els inaugur�vem amb la confer�ncia "La curiositat, clau de l'�xit i la felicitat dels nostres infants i joves" a c�rrec d'Alfons Cornella, fundador i president d'Infonomia i d'Institute of Next.

Amb Cornella vam reflexionar sobre com podem potenciar entorns que fomentin la curiositat i, al llarg de la seva intervenci�, va donar molta import�ncia a la necessitat d'aprendre a fer-se bones preguntes.

Si la voleu veure sencera, la trobareu publicada al canal de Youtube de la Fundaci� Collserola: https://youtu.be/xFYUbJ4uDX4

Aquesta primera proposta tindr� continu�tat, al febrer i al mar�, amb dues noves trobades, una per parlar d'educaci� i digitalitzaci� i una altra sobre IA i �tica.

Noves propostes de lectura per a aquestes festes

Desembre 2023

Un curs m�s, abans de Nadal, des de les biblioteques de la Fundaci� Collserola han actualitzat la guia de lectura amb noves propostes organitzades per nivells lectors. 

Com sempre, les propostes van des de contes per llegir sense saber-ne a llibres per a lectors sense l�mits, passant per literatura cient�fica i poesia. 

Aquesta vegada, i per celebrar que fa anys de la seva publicaci�, us recomanem tres cl�ssics de la literatura infantil i juvenil en les noves edicions que n?han fet aquest any: Momo, de Michael Ende i El Pare Noel i El Ninot de neu de Samuel Briggs. 

No us la perdeu? consulteu-la aqu� i escolliu unes quantes lectures per a grans i petits per gaudir tot llegint aquestes vacances!

Alumnes de Batxillerat de l'escola guardonats en els Premis de Recerca Jove 2022

Octubre 2023

15 alumnes de Batxillerat de la promoci� 2020/2022 han estat guardonats en els Premis de Recerca Jove 2022 que atorguen la Generalitat de Catalunya i el Departament de Recerca i Universitats als Treballs de Recerca m�s interessants que es presenten en les diferents modalitats.

Alhora, l'escola Frederic Mistral-T�cnic Eul�lia rebia un reconeixement a l'esfor� del professorat en el foment de la recerca entre els i les alumnes.

Els Treballs de Recerca de Batxillerats premiats dels nostres alumnes han estat: Meduses en bon ambient, de J�lia Limonero, Txell Bernabeu, Quim Rosell� i Mart� Comellas; Estandarditzaci� d'un m�tode per a la detecci� de micropl�stics a l'intest� de gambes, Quim Limonero, Pau Coder i Marc Tom�s; Una segona vida per als pl�stics, de Fiona Gallach, Blanca Bernat i Maria Pujol; Qu� mengem? Tot un m�n de probi�tics de Gal�la Ustrell, Nora Mart�nez i Arnau Crehueras i Interf�cie Cervell-Ordinador, de Carla de Jes�s i Mariona Bombard� que ha rebut el Premi especial TIC-Salut social.

L'acte d'entrega de premis va tenir lloc el passat 29 de setembre a l'Auditori de Barcelona amb la pres�ncia, entre d'altres, del president de la Generalitat de Catalunya, molt honorable senyor Pere Aragon�s, el conseller d'Universitats i Recerca, honorable senyor Joaquim Nadal, i la consellera d'Educaci�, honorable senyora Anna Sim�

Les cuines del m�n, l'agenda d'aquest nou curs 2023/24

Setembre 2023

Aquesta setmana hem comen�at l'escola i, com sempre, hem entregat a l'alumnat de Prim�ria la nova Agenda 2023/24. Enguany, els proposem un viatge per descobrir la diversitat del m�n a trav�s de la gastronomia.

Al llarg de les diferents setmanes, ens hem imaginat un petit viatge, pels diferents continents, amb petites parades per descobrir aliments destacats d'alguns dels pa�sos.

No hem pret�s fer un recorregut complet i exhaustiu per� s� una petita pinzellada que permet, al llarg dels tres trimestres, treure el nas (o en aquest cas la boca) per �sia, Oceania, �frica, Am�rica i Europa.

Els continguts de l'agenda, aix� com el seu disseny, s�n fruit de la col�laboraci� entre el Departament d'Educaci� Visual i Pl�stica i el Departament de Comunicaci� de la Fundaci� Collserola.

A m�s de la part m�s divulgativa, l'Agenda �s una eina que ens permet treballar, amb l'alumnat de Cicle Mitj� i Cicle Superior, l'organitzaci� del temps i de les tasques.

Propostes de lectura per a l'estiu!

Juliol 2023

Com sempre quan arriben les vacances d'estiu, des de les biblioteques de la Fundaci� Collserola han actualitzat la guia de lectura amb noves propostes de lectura organitzades per nivells lectors.
 
Us convidem a fer un cop d'ull a aquesta guia tan completa on podeu trobar propostes que van des de contes per llegir sense saber-ne a llibres per a lectors sense l�mits, passant per literatura cient�fica i poesia.
 
No us la perdeu... consulteu-la aqu� i escolliu unes quantes lectures per a grans i petits per gaudir tot llegint aquestes vacances!

Batxillerat Internacional, nova oferta educativa a l'escola a partir del curs vinent

Maig 2023

L’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia inicia, el curs vinent, el programa Batxillerat Internacional, una nova proposta que reforçarà el vessant més internacional de la nostra oferta educativa.

Després de la feina d'aquests darrers dos anys per part del professorat i de l’escola per entrar a formar part de l’IB World School, ja tenim l’autorització definitiva per impartir-lo.

El curs vinent, per tant, un grup de 30 alumnes estrenarà aquesta nova modalitat de Batxillerat. El programa està plenament integrat dins de l’estructura organitzativa dels nostres Batxillerats i en compartirà horaris, calendari i activitats i rebrà la mateixa atenció tutorial.

El Batxillerat Internacional és una proposta de dos anys per a alumnes de 16 a 18 anys d’arreu del món que comparteix una mateixa programació, organització i continguts. El seu objectiu és el desenvolupament intel·lectual, emocional i ètic dels alumnes i acaba amb l’obtenció d’un diploma reconegut internacionalment que permet l’accés a la majoria d’universitats d’altres països.

Més informació aquí.

2a proposta dels Di�legs d'escola de la Fundaci� Collserola

Mar� 2023

Ahir va tenir lloc la 2a edició dels Diàlegs d’escola, l’espai de reflexió de la Fundació Collserola que pretén connectar l’educació al món.

L’acte, que celebrat a l’auditori del centre de Sarrià de l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, va consistir en un diàleg al voltant de l’acció ambiental i tots els reptes que tenim, a la societat, per afrontar el canvi climàtic. Sònia Ruiz, mare de l’Escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia i consultora especialitzada en sostenibilitat i innovació social, directora de Noima, fou l’encarregada de moderar l’acte en què van participar José Racionero, pare de l’Escola Ramon Fuster i Managing Director a AIS Vision Systems, Gorka Martí, pare de  l’Escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia i Director de serveis i operacions a sonne Spain i Pau Font i Muriel Molas, alumnes de Batxillerat, autors del Treball de Recerca “Creació d’un model de poble autosuficient i sostenible”.

Sònia Ruiz va introduir el debat fent una contextualització dels reptes en acció ambiental i situant les principals fites i acords a nivell mundial. Va destacar que “el tema té un aspecte social molt important” i “que en un planeta mort no hi ha oportunitat per ningú i que els reptes són tan grans que, si no ho fem col·lectivament i implicant a tothom, no ho podrem fer.”
Al llarg de l’acte, es va afirmar que “la societat comença a estar concienciada que cal canviar el model” posant de relleu “la necessitat de ser més ambiciosos per fer els canvis profunds que es necessiten.” 

Alhora, es va destacar que encara “falta molt de relat i que els canvis que necessitem pugin de baix cap a dalt” i, alhora, es va posar de relleu que es podia ser “realista i optimista” ja que “el fet que cada vegada hi hagi més gent conscienciada farà possible el canvi.”

En acabar el debat entre el moment, es va obrir el torn de preguntes del públic i, per tancar l’acte, es va oferir un petit refrigeri a la sortida de l’auditori.

L’objectiu principal d’aquestes trobades és, a més de reflexionar sobre temes d’actualitat des de l’educació, generar un diàleg que integri punts de vista de persones de generacions i experiències diferents que, de ben segur, ens enriquiran a tots. Com va destacar Lutxi Almodóvar, presidenta de la Fundació Collserola, a la presentació de l’acte, "ens agrada especialment aquesta fórmula perquè és un espai de trobada entre famílies, alumnes i mestres".

Mireu aquí la 2a edició dels Diàlegs d'Escola.

Nova edici� dels Di�legs d'Escola de la Fundaci� Collserola

Mar� 2023

Aquest mes de març, té lloc la segona edició dels Diàlegs d’Escola, l’espai de reflexió de la Fundació Collserola que pretén connectar l’educació al món. 

Emmarcat en aquesta ocasió dins del programa de l’Acció Ambiental de la Fundació Collserola, l'acte consistirà en una conversa al voltant dels reptes que, com a societat, hem d’afrontar davant de la situació actual de crisi climàtica. Podeu consultar aquí el programa.

Els ponents són mares i pares de les escoles de la Fundació experts en aquest àmbit, a més de dos alumnes de 2n de Batxillerat que han treballat l'emergència climàtica en el seu Treball de Recerca.  

Igual que vam fer a la primera edició d'aquest cicle, la nostra intenció és generar un diàleg que integri punts de vista de persones de generacions, experiències i opinions diferents que, de ben segur, ens enriquiran a tots. 

L’acte és obert a tothom, a més de les nostres famílies, mestres i alumnes, i és gratuït. Igual que en l’edició anterior, tindrà lloc a l’auditori de l’edifici de Sarrià de l’escola. 

La Fundaci� Collserola i l'IL3-UB presenten cinc nous Cicles Formatius de Grau Superior

Mar� 2023

De cara al curs vinent, la Fundació Collserola i l’IL3-UB presenten cinc nous Cicles Formatius de Grau Superior. El conveni marc entre les dues entitats permet oferir un nou ventall de cicles que s’impartiran presencialment.

L’aliança entre la Fundació Collserola i l’Institut de formació Contínua de la Universitat de Barcelona IL3-UB crea l’oportunitat de presentar el llançament de cinc nous Cicles Formatius de Grau Superior. Es tracta d’una aposta conjunta i innovadora que busca nodrir-se de les qualitats de totes dues entitats per tal d’oferir una experiència educativa de qualitat i de futur.

Els Cicles Formatius que s’ofereixen són els següents:

Cicle Formatiu de Grau Superior en Administració i Finances
Cicle Formatiu de Grau Superior en Desenvolupament d’Aplicacions Web
Cicle Formatiu de Grau Superior d’Educació Infantil
Cicle Formatiu de Grau Superior en Màrqueting i Publicitat
Cicle Formatiu de Grau Superior en Documentació i Administració Sanitàries

Tots els Cicles s’impartiran de forma presencial. A les instal·lacions de l’Institut de formació Contínua de la Universitat de Barcelona IL3-UB es realitzaran els d’Administració i Finances, Desenvolupament d’Aplicacions Web, Màrqueting i Publicitat i Documentació i Administració Sanitària. En canvi, el Cicle d’Educació Infantil s’impartirà a l’Escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, a l’edifici de Sarrià.

La suma de forces de l’Institut de formació Contínua de la Universitat de Barcelona  IL3-UB amb la Fundació Collserola i l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia aporta un valor afegit molt rellevant al projecte. D’una banda, incorporen el rigor i l’experiència acadèmica que caracteritza la Universitat de Barcelona, amb una trajectòria de més de 25 anys al sector educatiu.

L’oferta de Cicles Formatius de la Fundació Collserola i l’Institut de formació Contínua de la Universitat de Barcelona IL3-UB neix amb la voluntat de construir un  futur ple de possibilitats i oportunitats des del primer moment. De la mà d’institucions educatives de prestigi, es contribueix a desenvolupar la carrera professional dels estudiants amb un seguiment acadèmic personalitzat. A més, s’ofereix l’oportunitat de realitzar pràctiques a empreses de referència que busquen perfils amb ganes d’aprendre i d’iniciar una enriquidora carrera professional.

Fundacions vinculades

`